Η νέα ταινία του Pedro Almodovar επιστρατεύει τον Ethan Hawke και τον Pedro Pascal σε ένα ρομάντζο διάρκειας 31 λεπτών.
Δυο παλιοί φίλοι που ζουν στις δυο άκρες της ερήμου συναντιούνται μετά από χρόνια με αφορμή ένα -όχι και τόσο- τυχαίο συμβάν. Ο λόγος πίσω από αυτή την συνάντηση καθώς και η ανάμνηση της βραχύβιας ερωτικής τους σχέσης στο Μεξικό πριν είκοσι χρόνια περιπλέκει τα πράγματα, στο πολύχρωμο και φωτεινό σύμπαν που έχει χτίσει επιμελώς ο Ισπανός σκηνοθέτης.
Το καθ’όλα αρρενωπό κινηματογραφικό είδους του western πρωτοεμφανίστηκε στην Αμερική στις αρχές του 20ου αιώνα, αντανακλώντας την ανάγκη για εδραίωση της μόνιμα εύθραυστης αρρενοπώτητας, καθώς αυτή απειλούνταν από τις νέες συνθήκες του μοντερνισμού. Η εκβιομηχάνιση, η αστικοποίηση και ιδιαίτερα η πρωτόλια εμφάνιση ενός κινήματος διεκδίκησης των γυναικείων δικαιωμάτων έδωσαν πνοή στον λακωνικό, μοναχικό και συναισθηματικό ανέκφραστο cowboy. Αυτή η ηγεμονική και τελείως ετεροκανονική φιγούρα αποτέλεσε ένα μοντέλο αναπαράστασης το οποίο επιβεβαίωνε και καθόριζε τα ταυτοτικά όρια της δυτικής αρρενοπώτητας ιδιαίτερα στις δεκαετίες του ’40 και ’60, όπου και μεσουράνησε το είδος.
Με την αναβίωση του είδους και την ταινία του Ang Lee «Brokeback Mountain», το πρότυπο του μάτσο cowboy εν μέρει ράγισε. Ειδικά το γεγονός ότι αποτελούσε μια αρκετά εμπορική ταινία με γνωστούς πρωταγωνιστές (Jake Gyllenhaal,Heath Ledger), αναστάτωσε τα συντηρητικά ακροατήρια της Αμετρικής, επιβεβαιώνοντας την ανάγκη ύπαρξης τέτοιων προτύπων και την ευθραυστότητα της τοξικής αρρενοπώτητας.
Παίρνοντας τα λόγια του Heath Ledger στην ταινία «τι θα μπορούσαν να κάνουν δυο άνδρες μόνοι τους σε ένα ράντσο», ο Almodovar διαπραγματεύεται όντως αυτό. Ο Jake και ο Silva καταλήγουν ακριβώς εκεί, στο τέλος μιας ταινίας που εκτυλίσσεται ταχύτατα για τα μόλις 31 λεπτά. Διατηρώντας τα χαρακτηριστικά του αλμοδοβαρικού σινεμά και αποτίωντας φόρο τιμής σε ένα εθνογραφικό κινηματογραφικό είδος της Αμερικής, η ιστορία περιπλέκει φόνους, πάθη, δράματα, συμπλοκές και καταδιώξεις χωρίς να χάνει ούτε λεπτό το ρυθμό της.
Μεγάλο μέρος της δραματουργικής επιτυχίας της ταινίας είναι και το δίδυμο των δυο ηθοποιών, ο Ethan Hawke στο ρόλο του βλοσυρού σερίφη που προσπαθεί να ξεχάσει και ο Pedro Pascal ως cowboy που παρά τις εν μέρει τυχοδιωκτικές βλέψεις θα τον κάνει να θυμηθεί. Το κεντρικό μοτίβο της ταινίας είναι η επιθυμία που στα πλαίσια ενός ομοφυλοφιλικού έρωτα εμφανίζεται καταπιεσμένη και απόκρυφη. Το πώς αυτή σωματοποιείται και συγκεκριμένα η αντίστιξη της με τον αυτοέλεγχο και την θύμηση του παρελθόντος, είναι επίσης στοιχεία που χειρίζεται με ευκολία ο Almodovar. Στο αυτοβιογραφικό και παλαιότερο φιλμ «Πόνος και δόξα» εξετάζει ξανά την έλευση ενός εραστή από το παρελθόν και την επιθυμία που προκύπτει από αυτή την εμφάνιση.
Παρά την χαμηλή (τριψήφια) προσέλευση στα ελληνικά σινεμά και την δυσφορία για το ολόκληρο εισιτήριο για μια ταινία 30 λεπτών, το Strange Way of Life είναι μια προσπάθεια που θα μπορούσε να απλωθεί σε τριπλάσιο χρόνο, χωρίς αυτό να σημαίνει ότι σε κάθε περίπτωση χάνει την κινηματογραφική του αξία.
ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΤΕ ΜΑΣ ΣΤΟ FACEBOOK
ΒΡΕΙΤΕ ΜΑΣ ΣΤΟ INSTAGRAM